torsdag, juni 23

En dubbelstickad grytlapp

















Min första dubbelstickning är klar, en grytlapp som blev inflyttnings-present till mor och far.

Jag lärde mig tekniken av tre riktigt bra videos som jag hittade, hör och häpna, på youtube. Här är den första och sen kan man klicka sig vidare till de andra två om man går in på tuben.


Jag använde mig dock inte av uppläggningen i den här videon, jag lade helt enkelt bara upp med båda färgerna och började sticka direkt.

Diagrammet hittade jag hos Kody May Knits men jag har modifierat det en aning för att göra det lite längre. Jag lade till skor och gjorde huvudena rundare.

Garn: Bomullsgarn
Stickor: 4

1 kommentar:

  1. Åh, vilka fina gubbar det blev! jag har precis upptäckt dubbelstickning, jag visste inte ens att det fanns för ett par dagar sedan. Har printat ut bra beskrivningar från nätet, det verkar inte sååååå klurigt. Tänkte ge mej på en bebisfilt i en massa restgarner...
    :-))))

    SvaraRadera