fredag, november 4

Pomatose!



Jag har äntligen provat mönstret som hela stickvärlden jublar över. Dödergöks kreation i samma garn (dock inte riktigt samma färg) var den sista knuffen jag behövde då jag såg hur snyggt mönstret och färgerna gick ihop och det fantastiska tillfället att jag redan hade två härvor av detta garn i korgen! Jag älskar verkligen färgövergångarna i det här garnet!

Istället för strumpor som i originalmönstret från Knitty gjorde jag ett par långa armvärmare med tummar. Jag är väldigt nöjd med resultatet och nästa gång får det nog ändå bli ett par strumpor!

Mönster: Fingerless Pomatomus Gloves från Ravelry - en modifiering av orignalmönstret från Knitty.
Garn: Drops Delight
Stickor: 3

3 kommentarer:

  1. Ser superhärliga ut och vilka underbara färger det är på garnet.

    SvaraRadera
  2. Underbara! Jag hör till skaran som fastnat för sockmönstret, ja tom. skrivit ut det, men sen inte gjort mer än så. Nu ska jag skriva ut vantmönstret (också) o hoppas att det går bättre att komma igång med dem - för oj så härliga dina blev!

    SvaraRadera