torsdag, augusti 1

En sjal till Kajsa


Det var ett tag sedan det hände något här på bloggen. Det beror inte så mycket på att jag inte stickat något utan mest på att det jag stickat tagit ganska lång tid. När min fina vän Kajsa fyllde år fick hon i present av mig en stickad sjal, eller rättare sagt, ett löfte om en stickad sjal och här har vi då äntligen det färdiga resultatet. Min sticktid numera är begränsad till kvällarna då en viss marodör ligger och sover och då tar det helt enkelt lite längre tid än vanligt att sticka en spetssjal. ;)

Det här var en väldigt rolig sjal att sticka, väldigt bra mönster och det var kul, om än väldigt tidskrävande, att sätta pärlor på en del av sjalen. Jag är väldigt nöjd och så även mottagaren av sjalen!

Mönster: Fylleryd - gratismönster från Ravelry
Garn: Ice Yarns Alpaca Premium Superfine
Stickor: 3.5

8 kommentarer:

  1. Den var jättefin! Och "bubblorna" (nupps på engelska) som tar sån tid... Jag har precis stickat sjal själv, så nu ska vi dansa runt lite och fira tycker jag ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Ja, det är tidskrävande med nupps men jag älskar att sticka det, tycker det är så kul att det händer något även på avigsidan då! Ja, lite dans är aldrig fel. ;)

    SvaraRadera
  3. Superfin, kul med både pärlor och nuppar :)

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker sjal. Pärlor blir det där lilla extra.
    Mönstret till koftan är detta
    http://www.ravelry.com/patterns/library/alecia-beth och alldeles snart är den klar, är bara lite rädd för att den kanske är för liten. Håller tummarna för att den passar.

    SvaraRadera
  5. Sååå fin! Vilken present! :-))) Och pärlor också, det är verkligen pricken över i. En sjal med en massa kärlek i! :-))

    SvaraRadera
  6. Helt fantastisk! Vilken present att få! Och pärlorna - de ger verkligen sjalen det där lilla extra! :)

    SvaraRadera