onsdag, september 29

Garnfynd




Idag har jag, mamma och en kompis varit och shoppat garn på Garnskolan utanför Höör. Det fanns massvis med garn, det fanns egentligen för mycket att välja på så jag kunde inte riktigt bestämma mig för något. Men det fanns två garn som jag fastnade lite extra för.

Jag brukar egentligen inte köpa mohair men jag kunde bara inte motstå. Det gula är ju så fantastiskt fint och det är roligt med ett enda stort (450g!) fluffigt nystan som räcker till en hel tröja. Och en tröja ska det bli! Det som gör det till en ännu större favorit är att det är nästan ren mohair, bara lite ull och 9% polyamid, det tycker jag om!

Det blåa föll jag för direkt, det är något med just den här blå färgen som förtrollar mig, jag blir glad bara av att titta på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar