torsdag, september 16

Garn gjort av återvunna PET-flaskor


Det här garnet fick jag av min kära man för några dagar sedan. Det är inte varje dag han spontanköper garn till mig så döm om min förvåning! Det är gjort av 20% Akryl och 80% polyester av återvunna PET-flaskor. Inte mitt favoritmaterial men ekotanken överväger helt klart! (Det fina fatet som garnet ligger i fick vi i bröllopspresent av min mor och far.)

Färgvalet grundar sig på det enkla faktumet att det är Gryffindors färger och då jag är med i Harry Potter - Knitting and Crochet house cup på Ravelry, tänkte han att jag kunde ha användning för det. Och det stämmer ju! Det här kommer nog att bli en slips till Harry Potter-premiären och om det räcker ett par armvärmare, eller en mössa kanske...

För er som älskar Harry Potter och stickning lika mycket som jag, rekommenderar jag verkligen att gå med, det är fantastiska människor som driver den här gruppen och det finns inga gränser för vad man kan hitta på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar