söndag, december 26

Pulsvärmare med pärlor


De här pulsvärmarna fick mor min i julklapp. De är stickade efter Evelyn Clarks design, samma designer som till favoritsjalen Swallowtail som jag redan stickat oförskämt många gånger! Jag gillar hennes mönster, men så gillar jag ju estnisk spets också ;)

Pärlorna finns inte med i mönstret men det är mycket enkelt, jag drar på pärlan på maskan med en tunn virknål innan jag stickar maskan, jag har satt på pärlorna på det räta varvet, precis på maskan ovanför den dubbla överdragshoptagningen, eller det som på engelska kallas, sk2p. Här finns en video på hur man sätter på pärlorna :)

Mönster: Estonian Lace Wrist Warmers av Evelyn Clark (Ravelry-länk)
Garn: Opals sockgarn

2 kommentarer:

  1. Snygga lyx-pulsvarmare,lyckans mamma! Har köpte ett par Clark mönster på Ravelry, hon komponerar urtjusiga saker! Men som vanligt är det så mycket man vill sticka och så lite tid att sticka på :-)))))

    SvaraRadera
  2. Jodå hon blev glad :)

    Än så länge har jag inte köpt något, men det får jag snart göra, det finns ju så mycket fint, även om tiden inte alltid räcker till ;)

    SvaraRadera