tisdag, mars 8

Jag stickar vantar


Det känns inte som att det är helt rätt tid på året för att sticka vantar, men jag kunde in låta bli när Clara delade med sig av mönstret på sina fantastiska kommunistvantar!

Det är första gången jag stickar med två färger och det går över förväntan bra, inte alls så svårt som jag trott, åtminstone inte när det är så täta byten mellan färgerna att det bara är att låta garnet följa med. Att sticka raka stycken med längre mellan bytena ser jag fortfarande som en utmaning, men målet är att fixa även det och jag tänker att detta är ett bra led i den riktningen ;)

1 kommentar:

  1. Det ser jättefint ut! Jag ser verkligen fram emot att se de färdiga vantarna.
    Apropå att sticka vantar i mars så skriver Elisabet Zimmerman (en stickgudinna och idol i min värld) att det är precis nu man ska sticka vantar. Så när vintern kommer så har man ett lager att ge till nära och kära :)

    SvaraRadera