onsdag, mars 23

Knappat och klart!





Äntligen är knapparna isydda och koftan klar! Jag är jättenöjd med den, den är lång och den sitter som den ska, dessutom har den finfina tumhål som går att förvandla till vanliga muddar när man vill, såna här koftor går inte att köpa ;)

Jag har följt Koftans Koftas uppifrån-och-ner-kofta, gjort en bredare knappkant och minskat för midjan och ökat för höfterna, samt lagt till tumhål.

Nu har ju våren kommit hit och koftan är väldigt varm, något jag ser fram emot att åtnjuta framåt hösten och vintern, som jag för övrigt redan längtar till... men först vår och sommar!

Garn: Kampes 2-trådiga, knappt 5 härvor á 100g
Stickor: 3.5

6 kommentarer:

  1. Åh, den ser jättemysig ut - förstår att du är nöjd!

    Smart med tumhålen på muddarna där - den detaljen lånar jag gärna vidare! Trots att jag har tumhål på min köpta ulfrottékofta som jag i princip levt i de senaste åren har jag inte tänk så långt att jag ju kan sticka på sånna själv också?!

    SvaraRadera
  2. Vad snygg den blev! Du är duktig du Ida! Jag stickade min första halsduk häromveckan, whoho! :) Riktigt så här avancerade grejer känner jag mig dock inte redo för :)

    SvaraRadera
  3. En sån höjdare! Roligt att du vill visa den i koftanskofta bloggen
    Med hej fr. tant kofta

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket allihopa, vad roligt att ni tycker den är fin :)

    Och Tilda: Lycka till med stickningen, vad roligt att du också börjat :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin! Snygg halsringning! Och jag lånar nog också idén med tummen... :-)))

    SvaraRadera