torsdag, maj 19

Höstdrömmar

Före

Färgerna

Det färdiga resultatet

Igår var min längtan efter hösten extra stark, vädret var lite höstigt, om man bortser från de gröna bladen på träden förstås. Så jag bestämde mig för att färga lite garn i just höstfärger och den här färgningen blev nästan exakt som jag tänkt mig, vilket är ovanligt när man färgar så här, då man låter slumpen avgöra ganska mycket.

Jag började med att blanda mina färger för att få rätt nyans, jag ville ha ganska jordnära, naturliga färger och blandade därför ut alla litegrann med varandra. Mest blandade jag ut den gröna med Black Cherry för att få den mörkare och mindre "neonig". Sen hällde jag i färgerna längs kanterna på kastrullen och blandade lite och så här blev resultatet.

Garnet har fått namnet Autumn Leaves och jag kan meddela att min längtan efter hösten inte har blivit mindre.

2 kommentarer:

  1. Underbara färger och imponerande att du fick till det just som du tänkte och jag kan verkligen leva mig in i glädjen i att färga garn - men höstlängtan?! NU?! Vi har ju knappt fått börja gå barfota här uppe i norr?!

    SvaraRadera
  2. Jepp, höstlängtan har jag, jag gillar inte sommaren direkt, för min del hade det räckt om året varvades med höst och vinter hela tiden istället :)

    SvaraRadera