torsdag, januari 10

Allra käraste restgarn

Det här med restgarner är ju ett kapitel för sig, ett väldigt älskvärt sådant om man frågar mig. Jag gillar att använda upp varenda liten boll som gömmer sig i garnförrådet och nu senast försökte jag göra slut på sockgarnsresterna och stickade lite vardagskläder till lillen.



Tröjan är stickad uppifrån och ner och det är helt klart favoritsättet att sticka tröjor/koftor på. Varför skulle man vilja göra på något annat sätt? Det är så enkelt med minsta möjliga montering. Tre olika nystan användes och detta till trots lyckades jag ganska väl med färgmatchningen, om jag får säga det själv. Och det får jag. För det är ju min blogg. ;)


Sockarna är stickade (hör och häpna) nerifrån och upp och även de består av tre olika nystan och med förvånande snygg färgkombo även där. ;)

Och här är ett annat restgarnsprojekt som jag stickade förra vintern inför lillens ankomst. De här byxorna består av inte mindre än sex olika nystan. Lång användningstid för dessa tack vare de långa muddarna. De används flitigt, numera med muddarna nervikta.


Mönstret till byxorna finn gratis här.

1 kommentar:

  1. Fast det inte är min blogg tycker jag du lyckats fint med färgmatchningen :). Gillar också när man lyckas använda upp mininystanen, ibland blir det även en spännande utmaning med färger och att få det att räcka/gå åt.

    SvaraRadera