fredag, maj 31

Ugglan Uno

Låt mig presentera Ugglan Uno. Han är en glad, lätt överviktig medelålders uggla, som tycker om äta, sitta i träd och ta månskenspromenader med sina ugglekompisar.

Jag har stickat i hälften så tjockt garn och med hälften så tjocka stickor mot vad som anges i mönstret och har fått en lite mindre uggla. Jag fyllde en tygpåse med krossat matvete och lade i botten innan jag fyllde på med vadd, för att göra den lite mer stabil.

Uno blir petad i ögat av Eli under fotosessionen. ;)

Mönster: Big Snowy Owl
Garn: Zettl felting garn (kroppen) och Drops eskimo och Drops nepal (ögonen). Drops eskimo är perfekt att använda till hela kroppen, det är i princip samma som Zettl och lättare att få tag i.
Stickor: 5

1 kommentar:

  1. Jättefin och söt! Ugglan påminner mig om Helge, hette han inte så i Från A till Ö. Hmmm, möjligen är du för ung för det gamla barnprogrammet... :-)))

    SvaraRadera